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Autor: | art1st [ 29.06.2014, 14:25 ] |
Betreff des Beitrags: | Prüfungsfragen |
Mag jemand so nett sein und die Prüfungfragen vom 27.6 preisgeben? |
Autor: | Dr.Tom [ 19.07.2014, 08:30 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
art1st hat geschrieben: Mag jemand so nett sein und die Prüfungfragen vom 27.6 preisgeben? ...hätte ich auch nichts dagegen.... |
Autor: | Naiya [ 31.07.2014, 16:02 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Infos zur Prüfung: Man hat 60 min Zeit und auf dem Prüfungsbogen sind die Modalitäten genau erklärt. Jede Frage hat 4 Auswahlmöglichkeiten, wobei angegeben ist, wieviele korrekt sind. Man bekommt für jede richtig beantwortete Frage einen Punkt. Eine Frage wird allerdinngs nur dann als richtig gewertet, wenn alle richtigen Antworten angekreuzt sind, d.h. wenn 2 Antworten anzukreuzen sind und man wählt eine richtige und eine falsche Antwort aus wird die gesamte Frage mit 0 Punkten bewertet. Ebenso, wenn man eine richtige Antwort auswählt und keine zweite Antwort dazu. Es gibt 30 Fragen (10 pro Stoffgebiet), d.h. man kann 30 Punkte erreichen. Ab 16 Punkten ist man positiv. Hier die ungefähren Fragen (nur teilweise mit Antworten; daran konnte ich mich wirklich nimmer erinnern): 1.) What ist the MHC shared epitope? 2.) What does MHC II do? 3.) Which of the following PRRs bind carbohydrates? 4.) What happens in the secondary lymphoid organs? 5.) Which allergen families have Archean ancestors (2)? -->nsLTPs --> 2 s albumins --> Bet v 1 superfamily --> cupin superfamily 6.) Der p 2 is structurally similar to which structure in the body? 7.) Which of the following allergens bind LPS (2)? --> Pru p 3 --> Der p 2 --> Fel d 1 --> noch eines... 8.) Which of the following PRRs bind nucleic acids? --> TLR 1 --> TLR 3 --> noch zwei weitere 9.) Which allergens belong to the group of beta expansins? 10.) Which part of the complement system forms the MAC? 11.) Which of the following recognise fungal or microbial antigens? --> Dectins --> Alarmins --> Endorphins --> Cathelidicins (o. so; war ein bisserl eine Scherzfrage ) 12.) Which PRRs are NOT membrane bound? --> RIG like receptors --> NOD like receptors --> TLRs --> ??? 13.) Th1 cells do what? --> produce IL-17 --> secrete IgG --> secrete IgE --> activate macrophages 14.) Which of the following are true for autoimmune diseases? --> men are more likely to get them --> women are more likely to get them --> arise due to a loss of self-tolerant lympocytes --> are inherited 15.) The systemic blood pressure is regulated by...? 16.) The risk of atherosclerosis is increased by...? --> female gender --> smoking --> high blood pressure --> young age 17.) What does rheumatoid factor do? 18.) TCR variability occurs due to...? 19.) ANA play a role in which autoimmune disease? 20.) What are molecular triggers of autoimmunity? 21.) What are the effects of constriction of the heart? 22.) How is the nutrient exchange in the capillaries maximised? 23.) Arteriole constriction is influenced by...? 24.) How is the backflow of blood into the heart maintained? 25.) Which is true for the heart? --> basic facts were given 26.) Angiogenesis is involved in which of the following processes? 27.) How does VEGF affect edothelial cells? 28.) Which is true for lipid particles? --> a question about HDL, LDL, ... 29.) Secondary hemostasis involves...? --> thrombin --> fibrinolysis --> platelet aggregation --> tissue factor 30.) How is constriction/dilation regulated in arterioles? Der Wortlaut stimmt natürlich nicht genau, aber man kann sich zumindest was darunter vorstellen. Mein Tipp: Zur VO gehen, mitschreiben und dann ~ 2 Wochen lernen. Und zwar detailliert! Nichts weglassen und schauen, dass man Zusammenhänge versteht und Details wirklich gut beherrscht. Die Prüdung war definitiv tricky aber kein Problem wenn man sich wie beschrieben vorbereitet hat P.S.: Bitte nicht immer nur "bitte postet eure Fragen. Danke " schreiben, sondern auch selbst mal was beitragen. Irgendwie kommt es mir so vor als ob viele hier vom Forum profitieren wollen, ohne selbst was beizutragen...was meine Motivation, Fragen und Tipps zu teilen ziemlich schmälert. Man muss ja nicht alle Fragen aus dem Gedächtnis rekonstruieren...aber wenn man sich noch an ein paar erinnert --> niederschreiben --> ins Forum tippen. Ist nicht viel Arbeit und wir alle haben was davon. Danke!!! (Das richtet sich jetzt nicht speziell gegen irgendjemanden in diesem Thread...sondern ich wollte das allgemein festgehalten haben) |
Autor: | Andandos [ 01.10.2014, 09:33 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
ok sorry, aber ein Forum wird gerade dann unübersichtlich, wenn Leute anfangen off-topic zu posten. Was hat das jetzt mit Immunbiology and Vascular Diseases zu tun? (Außerdem mit Adblock Plus sieht man hier keine Werbung!) Zurück zum Thema Prüfungsfragen: Datum 30.09.2014 Generell: Prüfung war nicht so schwer, neben jeder frage stand in Klammer wie viel richtige antworten es gibt. ca 60% der Fragen waren neu. Einige Fragen an die ich mich erinnern kann:
Which of the following PRRs bind carbohydrates? Which of the following PRRs bind nucleic acids? Where do cells of the immune system develop/mature? Which allergen families have Archean ancestors? Der p 2 is structurally similar to which structure in the body? Which of the following allergens bind LPS? Which allergens belong to the group of beta expansins? Which PRRs are membrane accociated? What is the Vascular tone? How are arteries characterised? Characteristics of tumor induced angiogenesis? Characteristics of MS? (auto AB against..) Causes for auto immune diseases (loss of self tolerance...) Induction of mouse model for MS? (cartilage, Collagen type II antibody induced arthritis) |
Autor: | mikrotubuli [ 03.10.2014, 14:38 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
@shavy ich glaube du hast übersehen, dass es links einen Button mit "Lernkataloge" gibt, da sind alle Prüfungsfragen übersichtlich geordnet. Bei der Übersicht, die du verlinkt hast, finde ich es keineswegs sinnvoll geordnet. Das Masterstudium ist in der Form sehr neu, deswegen haben viele Prüfungen erst 1-3 mal stattgefunden, klar dass es kaum Fragen davon gibt. Wie die ÖH sich dafür einsetzen soll, ist mir ein Rätsel, aber das ist ein anderes Thema. Ich kann nur empfehlen, für die Prüfung die Allergene sehr genau zu lernen (leider auswendig lernen), ich hatte mindestens 8-10 Fragen dazu. |
Autor: | Nemesis7 [ 02.06.2015, 13:28 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
2.6.2015 Auch heute wieder 10 Fragen pro Prof macht 30 Fragen insgesamt. Ebenfalls war die Anzahl der richtigen Antworten pro Frage angegeben. Richtig ist eine Frage nur, wenn auch alle richtigen Antworten angekreuzt sind und keine falsche angekreuzt ist - nur dann gibt es einen Punkt 30 Punkte zu erreichen, ab 16 ist man positiv Ich schreib es jetzt teilweise auf Deutsch rein, damit keine Unklarheiten wegen den Fragestellungen herrschen sollte ich was ungenau wiedergeben. An was ich mich noch erinnere: Definition of an complete allergene (1) Psi Beta Barrel Structure - kommen die in Grässern, Bäumen etc vor (1) TLR: Welche sind plasma membrane associated? (2) TLR2 TLR3 TLR6 TLR7 PAMPS - was gehört dazu: (2) dsRNA Lipoteichoic acid HMGB und noch eines waren zur Auswahl Which PRRs are membrane bound? (2) C - Leptin NOD Scavenger RiG Die eh schon bekannte Frage welche Allergenfamilien mit MO einen evolutionären Background haben (2) Welche Zellen NETS ausbilden:(2) Eosinophils Neutrophils und noch 2 waren zur Auswahl CRP ist ein wichtiger Laborparameter - zu welcher Gruppe gehört das dazu: Pentraxins und 3 andere gegeben (1) B - Zellen: Wo reifen sie: Bone Marrow, Thymus etc. (1) B - Zellen: Was ist für die Reifung wichtig:(2) IgM und IgD Somatic Recombination Antigen Kontakt und noch was T Cells proliferate to T regulatory Cells - what happens? 2x Antwortmöglichkeiten mit Aktivierung von T - helferzellen und Inflammation oder so und 2 mal Inhibierung der gleichen Möglichkeiten (2) What is needed for the activation of T- Helper Cells: 4 Kombinationen waren gegeben: 1 davon war CD3 + CD4 + costimulatory Molecules (Achtung hier gab es eine Falle mit MHC II - das ja nicht auf der TH Zelle ist - es ging bei der Frage dezidiert um die TH Zellen, ging aber klar aus der Fragestellung heraus!) (1) T - Cell Tolerance in the Thymus Mechanisms:(2) Deletion and Induction of Apoptosis Receptor Editing Differentiation into regulatory T - Cells Somatic Recombination MHC genes are: (2) polymorph polygene monogene noch irgendwas MS ist: (2) organ specific systemic chronic inflammation diseas noch eine Möglichkeit ANCA (Anti nuclear Antibodies) are a feature of which disease: (1) SLE MS RA all autoimmune diseases The EC Layer is called: (1) Intima Media Adventitia BM Wie werden Proteine vom Blut in Interstitial Fluid Transportiert: (2) Diffusion Poren Vesicular Transport und noch eine Wie wird HIF1alpha reguliert: (3) Hydroxylation Ubiquitilation Protein Degradation Protein Synthesis Anti Angiogenic Tumor Therapy with Antibody against VEGF - what is true: (1) has shown efficiancy in combination with anti cancer therapy is directed against VEGF signal pathway Noch 2 Control of Blood Flow during Exercise durch: (2) CO2 Acids Histamine noch eines NO wirkt durch: (3) MLCP Vasodilatation Vasoconstriction noch eines Diapedesis - what is true? (3) Irgendwas mit Rolling Irgendwas mit Integrins die ihre Konformation ändern zur Anheftung Mediation of the transport of Leukocytes through the EC Cells with Chemokines Irgendwas dass die Leukozyten zuerst durchs ER Lumen müssen oder so Arteriosclerosis - Consequences: (3) Loss of elasticity Hypertension Reduced Vessel Lumen Increased Blood Flow Secondary Hemostasis - what is associated with that? (weiß nimma wieviele glaub 2): Fibrinolysis TF Expression Platelet aggregration noch eines Welche Pathways sind fibrinolytic: (2) TFPI APC noch 2 |
Autor: | Martin295 [ 02.06.2015, 13:59 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Ergänzung zu den heutigen Fragen: 1.)What is the CRP protein? Colectin or Pentraxin or ficolin.... 2.)Arterioskerose leads to: higher blood pressure or more blood flow 3.)Eine Frage zu Diapedesis (kann mich nicht erinnern, war nicht so leicht) 4.)Hypoxia inducible factor: oxygen dependent: protein synthesis, hydroxylase, degradation, ubiquitination (3 zum ankreuzen) 5.) anti nuclear antibody is important for which disease: SLE, RA, noch 2 weitere antworten... 6.) T helper cell funktioniert mit : CD3/cd4+/costimulatory signals, CD3/cd8+/costimulatory signals, CD3/MHCII/cd4+/costimulatory signals und noch eine Antwort mit MHC enthalten 7.) Frage zu MS: lead to demyelination, is an systematic disease, is an organ specific disease, noch eine Antwort (2 waren richtig) 8.) Bevacizumab ist erfolgreich bei: Bekämpfung von Krebs aller Arten, Bekämpfung von Krebs in Kombination mit der Chemotherapie, Blockierung der intracellulären VEGFR Signalierung und noch eine Antwort (war aber nur eine richtig) 9.) Archaea allergen families: Cupin, Bet v1 und 2 weitere Antworten gegeben 10.) Name of endothelial layer: Intima, Media, Basement membrane 11.) Frage zu secondary hemostasis: fibrin, tissue factor, platelet und 1 weitere antwort zur auswahl, Es können Fehler bei den Antworten vorkommen (schwer zu merken), aber vielleicht hilft es trotzdem. |
Autor: | maria1001 [ 03.06.2015, 13:33 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Hey cool, danke |
Autor: | olcia333 [ 28.06.2016, 10:11 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Prüfungsfragen von 28.06 1. which allergens derived from Archea, (cupin, Bet v 1,....) 2. where is double psi beta motiv (grass pollen group 1,...) 3.PAMPs in gram positive bacteria (LPS; lipo..acid, unmethylated CpG DNA, ssRNA) 4.Cell-associated PPRs (pentaxin, TLRs, NLRs, ...) 5.Which PPRs recognise RNA (TLR3, RLR, ....) 6.what is in myddosome (IRAK4, IRAK1/2, MyD88,....) 7. Where is TIR domain (IRAK4, Mal, Myd88, ....) 8. Which is in MAC: C5a, C7,C8,C9 9. Inflammasome (IL13, IL18,....) 10. from monocyte progenitor (monocyte, dendritic cells, macrophages,...) 11.B cell maturation to naive B cells with IgM, IgD (in blood, in bone marrow, with antigen, without antigen) 12. secondary lymph organs (antigen interaction with T and B cells,...) 13. Abs classes (different heavy chains, different functions, differentantigen recognition,...) 14.Th role (Macrophages activation, B cell activation, inflammation,...) 15. TCR diversity (junctional ..., recombination, a and b chain combination) 16. What is wrong by autoimmunity (lack of self tolerance, autoantibody,...) 17. MS description (T cells against myelin, auto Ab against myelin,...) 18. miRNAs (silnecing, expression,...) 19. Mumab for (human Abs, humanized, chimeric....) 20.collagen type 2 in bone, blood, cartilage,... 21. SMCs in (media, intima....) 22. Arteries role 23. Arterioles role 24. systole-diastole 25. Induction of angiogenesis 26.Diapedesis, 27.TGs +chylomicron 29. Primary hemostasis 30. platelets adhesion |
Autor: | LauraWow [ 05.06.2018, 10:18 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Prüfungsfragen 05.06.2018 - Structure motif of Tropomyosins - Allergens form archaea (Bet v1, cupin, ..) - something with shared epitope on MHC, HLAs .. - ANA, in which disease? - Which PRRs bind RNA? - Which PRRs bind lipoproteins? - Angiogenesis occurs when? - Capillaries, nutrient exchange - Capillaries, structure - CRPs, what kind of protein? (Pentraxins) - TCR virability (VDJ, junctional diversity, alpha/beta chains) - something with Thrombosis - difference Arteriosclerosis/Atherosclerosis - Triglycerides (engergy source, only transportet via LDL and chylomicron, main dietary lipid, in tissue?) - Maturation of B cells (antigendependent or independent, in bone marrow or circulating) - Angiogenesis in eye (not triggered by hipoxia, when retina pigment cells produce VEGF, 2 more answers) - in mouse: collagen II induces .. - Nets are formed by (Eosinophiles, Neurophiles, ..) - Class switch in B cells - MHCs are (polymorph, polygene, monogen, ..) - CD16 in NK cells do what? - MicroRNA (Gene silencing, ..) - What is true for Autoimmunity? - Proteins that build pores (C9, perforin, 2 more answers) - Bacterial PAMPs (LPS, Lipotechoic acid, flagellin, dsRAN, ssRNA) - Hypertension, when? - Contractions are triggered by (Ca, phosphorylation of myelin, ..) so ungefähr.. |
Autor: | ninavalentina [ 08.06.2018, 06:36 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Herzlichen Dank fürs fleißige Posten der Fragen! Wo find ich denn die aktuellen Unterlagen?? Liebe Grüße |
Autor: | baresz [ 23.06.2020, 17:29 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Exam from 23.06.2020: Breiteneder: Lipocalins are recognized by which receptor? (1) -FPR3 -Dectin-1 -Marco... Which TLRs recognize ssRNA? (2) -TLR1 -TLR 3 -TLR7 -TLR8... Which enzyme produces Hypochloric acid? (1) -myeloperoxidase Which of them are lymphocytes? (2) -NK cells -Neutrophils -Basophils -B-cells -Eosinophils Which of the following domains can be found in all NOD receptors? (1) -AT -BIR -CARD -NACHT -PYD Der p 2 question - > MD-2 Which form pores? (3) -Gasdermin D -Perforin -C9 -Lactoferrin -Granyzme Bacterial PAMPs (3) -LTA -unmethylated cpg dna -dsRNa -N-formlymethionine -Dectin glucan Which molecules in lectin pathway? (3) -MBL -MASP-1 -Collectin 10 -C1q -C1r Hayer Which are organ specific? (2) -MS -Diabetes -Scleroderma -RA Mechanisms of microbial infection induced autoimmunity? (3) -epitope spreading -bystander activation -molecular mimicry +2 other In RA autoantibodies against? (1) -cirtullinated proteins -nuclear proteins -myelins +1 SLE symptoms? (2) -butterfly rush -immune- complex mediated glomerulat disease +2 What symptoms are simulated in the in vivo models for SLE? (2) -deficiency in clearance of immune-complex depositions -glomerulonephritis +2 Effector functions of antibodies? (2) -Phagocytosis by neutrophils/macrophages -Activation of complement -Activation of plasma cells -Cytokine release Maturatiiom of Tcells in? -Thymus Biggest genetic predisposition for RA: HLA-DRB1 allele Hormones and autoimmunity. Which is true? (2) -estrogen triggers autoimmunity -higher ab titer in women -testosteron suppresses T-regs - testosterone enhances T helpers Brotsjan What is needed for angiogenesis? (2) ( dont know the exact wording) -EC migration by chemotactic signals EC proliferation to GFs -EC resistance to permeabilty -ECM support by collagen or smth like that Which does not contribute to the regulation of organ blood supply? (1) -Intrinsic control -Pulmonary circulation -Systemic blood flow -Arterial resistance Measuring VEGF and TSP-1 in the blood. Which is true? (1) -good for early diagnosis -same level is serum and plasma -good for prognosis of survival -more invasive and less effective than tissue staining Functions of lymphatic vessels (2) -Immune cell transport -Insterstitial fluid transport -Erythrocyte transport back to blood -Supply neighbouring cells with nutrients What have lymphatic vessels that blood vessels do not have? (2) -Dead ends -Overlapping cells -Valves -Endothelial cells Which is true for COVID-19? (2) -infection of endothelium and epithelum -binds ACE -binds ACE2 -binds Angiotensin II Endothelium related symptoms of COVID-19 (2) -kidney injury -low blood pressure -pulmonary angigenesis -pulmonary embolism Atherosclerosis main causes of death? (2) -progressive occlusion of small vessels -occlusion of big arteries to brain and heart -formation of stable plaques -plaque rupture |
Autor: | juliasinner5 [ 02.06.2021, 13:06 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Today’s exam in Immunobiology & Vascular Diseases PART BREITENEDER What belongs to the Myeloid lineage (3) • NK cells • Macrophage • Neutrophils • B-cells • Monocytes A question about NFkB: Activation of α and β subunits of IKK (1) • NEMO Who was the founder of the pattern recognition theory? (1) • Charles Janeway Opsonic phagocytosis, which receptors? (2) • Fc receptor family • Complement receptors • Scavenger receptor • Dectin-1 • MARCO MDA-5 can recognize RNA (e.g coronovirus) and belongs to which family? (1) • RIG-I like receptors • Toll like receptors • NOD like receptors Which molecules forme pores (3) • Perforin • Gasdermin • C9 • Granzyme • Lactoferrin Which moleules are involved in the lectin pathway (3) • MASP-1 • MBL • Collectin 10 • C1q • C1r What is the Homolog of Der p 2? (1) • MD-2 C-reactive protein belongs to? (1) • Pentraxin • Collectins • Ficolins • Complement PART BROSTJAN What enhances the flow through capillaries? (2) • Arterial contraction • Arterial dilation • Opening of capillary sphinxters • Closing of capillary sphinxters ECs junctions: (2) • Junctions directly to actin cytoskeleton or smth like this (I guess this was correct) • Through phosphorylation of myosin light chain • Are always open for plasma proteins • Thight junctions through VE cadherin Thrombosis treatment: (2) • Primary and secondary hemostasis are usually not targeted • Aspirin not suited for treatment • Targeting Tromboxane A2 • Heparin is successfully used in clinics, as an anti-coagulant Bevacizumab: (1) • Successful in combination with anti cancer therapy • Blocks VEGF receptor signalling Blood flow during exercising: (2) • Acidification • CO2 • Histamine release How are nutrients and O2 taken up? (3) • Interstitial Fluid • Passive diffusion • Directly from plasma • Vesicular transport VEGF induces? (3) • EC permeability • EC adhesion • EC migration • EC maturation COVID-19: (2) • Binds to ACE2 • Bind to ACE • Affects endothelium and epithelium • Cytokine storm Risk factors for Atherosclerosis (2) • Smoking • Female gender • Hypertension • Cancer PART HAYER Secondary lymphatic organs are responsible for? (1) • Interaction with antigen • Maturation of lymphocytes • Development of lymphocytes • Blood transport MS pathogenesis (3) • Leakage of blood brain barrier • Synovial infiltration of auto reactive T-cell • Demyelination • Neurodegranation • Cartilage degeneration Most abundant antibody in serum (1) • IgM • IgG • IgD • IgA CD3 is responsible for? (1) • Signal transduction • Binding of TCR to MHC • Antigen binding Antibodies bind to antigen via? (1) • Variable region of heavy and light chain • Constant region of heavy and light chain Antigen uptake and processing happens through? (2) • Macropinocytosis • BCR • Necrosis • Phagocytosis • Autophagy T-cell receptor variability: (2) • Rearrangement of VDJ • Somatic hypermutations • Combination of heavy chains • Combination of α and β chains |
Autor: | triskojana [ 12.09.2022, 13:04 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Prüfungsfragen |
Immunobiology and Vascular Diseases: 29.8.2022 Modus of the Exam the same as before: 10 MC questions per Examiner with the number of right answers indicated This are almost all the questions from the exam, most answers I remembered are the correct ones, some answers where I did not know if they where correct are also included so you can check in the material to make sure yourself. Heimo Breiteneder 1. Common Lymphoid Progenitors (3) a. NK b. B-cells c. T-cells 2. B-cell maturation where (1) a. Bone marrow 3. Pore formation a. Perforin b. Gasdermin c. C9 4. NfkB proteins in mammalian (3) a. Relish b. RelA c. NfKB-2 d. C-Rel 5. DAMPs a. mtRNA b. ssRNA c. Ureat 6. Dentrictic Cells who a. Steinmahn and Cohn 7. TLR for LPS (1) a. TLR4 8. Professional Phagocytes 9. Nitrophil Granulocytes a. MPO b. Azuroricidin 10. Complement System parts a. C1r b. C1s c. C1q d. Ficolin Hayer: 1. Antibody Diversity a. Somatic hypermutation b. Somatic rearrangement 2. Leucocyte Extravasation a. Selectin on EC b. Intact vessel wall 3. Rhesus factor in pregnancy a. Rh-Ab from mother to Baby 4. TNF alpha AB a. Biological DMARS 5. Immunological synapsis a. CD4/8 b. TCR-MHC c. Costimulatory 6. Shared epitope a. HLA-DRB1 hypervariable region 7. Central Tolerance Tcell a. Treg b. Deletion 8. ANA a. SLE 9. EAE pathology a. Demyelination b. BBB durchlässig c. Axonal degeneration 10. Epigenetic (deactivation? I think) a. Methylation b. Deacetylase-histone Klaic 1. Hypertension medication a. Angiotensin 2 b. Calcium stimulator c. Renin blocker d. Angiotensin Inhibitor 2. Capillary a. Single layer of EC b. SMC (wrong) 3. Pacemaker cells a. SA b. AV c. Bundl of His 4. Cardiac Output a. SV b. HR c. Ephedrine 5. Anastasomen a. Union of branches b. Only ends c. All arteries and veins 6. Atherosclerosis a. SMC proliferation b. Leucocyte involvement c. LDL oxidation 7. Hematocrit what for? a. RBC b. Anemia c. Poly 8. Sicle cell anemia genetics a. On 2 genes |
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